Doświadczenie w przedszkolu

Ankiety, prace magisterskie, pomoc w realizacji prac badawczych, zapytania i wszystko to, co związane jest ze studiowaniem psychologii.
maciektl93

27 lis 2013, o 18:20

Witam. Jestem studentem i musze wraz z kolegami wykonac pewien projekt z psychologii. Nasz temat obejmuje motywacje. Jestesmy umowieni juz do przedszkola zeby przeprowadzic takie doswiadczenie na 5-6 latkach. Pomyslelismy z kolegami zeby przeprowadzic jakis wywiad z kazdym z dziecka osobno. I teraz tu jest problem....nie wiemy jakie pytania zadawac dzieciom. Raczej nie mozemy zapytac wprost co ich motywuje bo wydaje nam sie ze nie beda wiedziec o czym my mowimy. Prosciej mowiac chcielibysmy sie dowiedziec od nich co ich motywuje i pobudza do wykonania jakiejs czynnosci. Prosze o pomoc w sformulowaniu takich pytan by dzieci nas zrozumialy albo chociaz o jakies pomocne wskazowki. Pozdrawiam ;)
Awatar użytkownika
Monika
Administrator

27 lis 2013, o 18:35

Może zamiast pytań zrobić to na zasadzie doświadczenia?
Dajcie dzieciaczkom jakieś zadanie do wykonania i zaproponujcie kilka sposobów motywacji. Zobaczycie co wybiorą.

Najprostszy przykład żeby zobrazować o co mi chodzi:
Porozrzucajcie klocki po pomieszczeniu.
1. Jeśli je pozbierasz, będzie fajnie bawić się, kiedy będzie porządek.
2. Jeśli je pozbierasz, dostaniesz nagrodę. (lizaka?)
3. Zbieranie klocków to super zabawa, można przy okazji zbudować statek kosmiczny ;)
info.forumpsychologiczne@gmail.com

facebook.com/forumpsychologiczne/
maciektl93

27 lis 2013, o 20:57

Tzn. wlasnie procz wywiadu mamy zabawy. Chcemy zrobic dwie albo trzy zabawy w rywalizacji na czas. Nastepnie chcemy zrobic te same zabawy tyle ze dla wygranej druzyny bedzie paczka cukierkow. W obu przykladach spisac czasy do tabelki i je porownac.
Awatar użytkownika
OlaMaKota
Junior

14 sty 2014, o 06:15

jestem mamą 5-lqtka