Studia psychologiczne i co dalej?

Otwarta i teoretyczna dyskusja na temat psychologii jako nauki. Między innymi zagadnienia z psychologii społecznej, psychologii klinicznej i psychologii w sporcie.
filabera1995

24 kwie 2018, o 14:26

Witam!
Taka sytuacja, wybierasz studia psychologiczne, studiujesz z pasją i uważasz, że nie mogłeś wybrać lepszego kierunku. W przyszłości marzysz o tym by pracować w zawodzie, ale... W tej wymarzonej przyszłości nie widzisz siebie na żadnym konkretnym stanowisku.
To znaczy, jestem studentką IV roku psychologii i błądzę, nie poczułam w żadną stronę "tak, to jest to, co chciałabym robić w przyszłości". Potrzebuję tego, by móc się rozwijać, zgłębiać wiedzę, zdobywać doświadczenie już w konkretnym kierunku. Nie myśleć: będę psychologiem, ale: zdobędę pracę jako psycholog na tym, konkretnym stanowisku!
Czy są tu osoby, które miały podobne rozterki i odnalazły odpowiedź na to nurtujące je pytanie?
Pozdrawiam serdecznie!
Awatar użytkownika
violla
Moderator

25 kwie 2018, o 17:35

Nie jestem osobą z podobnymi rozterkami, ale wydaje mi się, ze najrozsądniej jest poznać siebie tak dogłębnie. Z mojego punktu widzenia wygląda to tak:
1. lubisz dzieci, dogadujesz się z nimi, one lgną do Ciebie to oznacza, ze świetnie odnajdziesz się jako psycholog dziecięcy lub szkolny.
2. masz wyjątkową empatię do ludzi starszych, umiesz z nimi nawiązać kontakt, czujesz, ze oni za Tobą przepadają, to może poszukaj pracy np. w domu starców.
3. intrygują Cie zachowania traumatyczne u ludzi, to zajmij się jakimś kierunkiem pomocy ludziom po przeżyciach, wypadkach.
4. czujesz, że masz siłę przebicia, dar przekonywania to może odnajdziesz się w miejscu gdzie trzeba o coś walczyć dla pokrzywdzonych, niepełnosprawnych.
5. chyba, że łatwiej nawiązujesz kontakt z osobami leczącymi uzależnienia, umiesz je wspierać i dodawać otuchy, to odnajdziesz się w jakimś centrum uzależnień/na odwyku.