Poziom stresu WAŻNE

Ankiety, prace magisterskie, pomoc w realizacji prac badawczych, zapytania i wszystko to, co związane jest ze studiowaniem psychologii.
polaraksa

18 sty 2012, o 18:26

Witam serdecznie,
Mam nadzieję, że ktoś na tym forum będzie potrafił mi pomóc. Czy ktokolwiek z was wie czy istnieje jakiś arkusz bądź ankieta któa bada poziom stresu? z góry dziekuje za odpowiedz :)
formuła

27 sty 2012, o 11:30

A może lepiej przejść sie do specjalisty
rosa

6 lut 2012, o 11:10

Ja też bym polecała specjalistę
piottrek

14 lut 2012, o 19:27

Witam wszystkich.
Pozwólcie ze podepnę się pod temat ( nie znalazłem podobnego na forum ), jestem studentem ostatniego roku studiów mgr i pisze prace na temat stresu a dokładnie style reakcji na stres.
Czy może ktoś mnie ukierunkować co to właściwie są style reakcji na stres?
piottrek

15 lut 2012, o 12:31

Zdrowie publiczne.
Chodzi mi o to żeby ktoś mnie ukierunkował w którą stronę mam iść.
Nie wiem czy nie chodzi o to:
http://www.karieramanagera.pl/umiejetno ... sad_walki/
piottrek

20 lut 2012, o 18:00

Pomoże ktoś?
Co to są style reakcji na stres?
Awatar użytkownika
Daria
Administrator
Kontakt:

20 lut 2012, o 20:51

Rzeczywiście wyróżniamy style, które wymienione zostały w artykule wrzuconym przez Ciebie.

Na temat stresu dużo piszą też Lazarus i Folkman. Wyróżniają 1) Strategie zorientowane problemowo - osiąganie celu mimo stresu 2) Strategie zorientowane emocjonalnie - koncentrowanie się na redukcji negatywnych emocji związanych ze stresem (szukanie wsparcia, unikanie, dystansowanie się itp.).

Na to, jak człowiek radzi sobie ze stresem ma również wpływ typ osobowości (m.in. według teorii cech).

Skupiłabym się jednak na trzech podstawowych stylach, które badane są przez kwestionariusz CISS - Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych (Endler, Parker).

Kwestionariusz CISS bada trzy następujące style radzenia sobie ze stresem: