Studentka psychologii, uczęszczająca na terapię własną

Ankiety, prace magisterskie, pomoc w realizacji prac badawczych, zapytania i wszystko to, co związane jest ze studiowaniem psychologii.
malgo99

18 lip 2012, o 16:54

Witam, nie przeglądałam wszystkich wątków, bo jest ich tutaj bardzo dużo, dopiero trafiłam na to forum, więc nie mam rozeznania czy taki temat mógł być już wcześniej poruszany.

Chodzi o to, że jestem studentką psychologii, bardzo lubię swoje studia, interesują mnie i jestem pewna, że nie chciałabym studiować niczego innego, ale martwi mnie jedna rzecz... Jestem świadoma swoich własnych problemów, silnych lęków, problemów z samoakceptacją, stanów depresyjnych, niektórych nieadaptacyjnych zachowań i postanowiłam w końcu coś z tym zrobić i wybrać się na terapię własną, bo sama nie mogę sobie z nimi poradzić. Jednak ciągle się zastanawiam, czy moje własne problemy nie przekreślają mnie w tym zawodzie. Myślę, że psycholog powinien być stabilny emocjonalnie, silny psychicznie, powinien umieć zachować dystans do swojej pracy i pacjentów i boję się, że ja nigdy nim taka nie będę, że nie będę w stanie pomóc innym ludziom, skoro nie mogę poradzić sobie sama ze sobą.. Z jednej str liczę, że skoro mam motywację do pracy, to terapia pomoże mi i może uda mi się pokonać obecne problemy. Czasem myślę, że dzięki temu, że sama coś przeszłam, to może będzie mi łatwiej później zrozumieć innych, ale z drugiej str nie chcę patrzeć na innych przez swój pryzmat, porównywać ich problemów do moich, brać ich na siebie, bo mogę tylko zaszkodzić pacjentowi swoim brakiem obiektywizmu i sobie zbyt silnym utożsamianiem się z kimś i emocjonalnym zaangażowaniem w jego sprawę. Jak to jest, czy student psychologii i przyszły psycholog może mieć tego typu problemy, chodzić na własną terapię i później nie ma przeszkód by mógł pracować z innymi? Czy to już z założenia mnie przekreśla, bo ten zawód powinni wybierać ludzie w pełni stabilni? Skończyłam właśnie drugi rok studiów i zdaję s