Teraz jest 25 wrz 2017, o 01:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]

Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 gru 2013, o 16:40 

Witajcie, jestem studentką 4 roku psychologii.
Piszę do Was, ponieważ kojarzy mi się, nie wiem czy dobrze, że na którychś zajęciach pojawiło się zagadnienie o zjawisku samobójstw i wykładowca podzielił je na te łatwe do zmierzenia samobójstwa jawne (np. powieszenie się, otrucie itp.) oraz te ukryte/niejawne trudne do zmierzenia (np. celowa nieostrożna jazda samochodem, trudno mi to opisać, ale chodzi mi o to, że przeciętna osoba ma taki wewnętrzny hamulec "nie będę jechać tak szybko samochodem, bo jest ślisko i mogę się zabić", a osoba, która ma myśli samobójcze mówi "mogę się zabić, wszystko mi jedno"). I właśnie to drugie zjawisko mnie zainteresowało, ale nic nie mogę znaleźć na jego temat. Czy mogłabym prosić o jakąś radę, gdzie mogłabym szukać jakichkolwiek informacji na ten temat? Czy ktoś już podejmował się opisu takiego zjawiska? Czy ono w ogóle oficjalnie istnieje, czy porywam się z motyką na słońce?
Z góry dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź.
Pozdrawiam

Offline Zobacz profil  

PostNapisane: 19 lut 2014, o 11:28 

Nie znam takiego zjawiska z literatury ale samobójstwem niejawnym można nazwać np: anoreksję. Osoba nie targnie się bezpośrednio na swoje życie, ale robi wszystko, by umrzeć, zasłaniając się mechanizmami obronnymi (że np: chce schudnąć itp).

Offline Zobacz profil  

PostNapisane: 28 lut 2014, o 10:36 
Przyjaciel Forum

Pochwały: 1
jussthesecond napisał(a):
ale samobójstwem niejawnym można nazwać np: anoreksję. Osoba nie targnie się bezpośrednio na swoje życie, ale robi wszystko, by umrzeć, zasłaniając się mechanizmami obronnymi (że np: chce schudnąć itp).