Teraz jest 25 wrz 2017, o 04:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]

Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lis 2012, o 23:01 

Witam,

Na wstępie powiem, że nie jestem studentem psychologii, nie jestem okultystą, nie chodzę do wróżki, nie wyznaję żadnej religii. Płeć męska, wiek przed 20tką.

Od najmłodszych lat miałem dobrą pamięć. Pierwsze ciągłe wspomnienia sięgają wieku ok 2,5 roku. Najwcześniejsze wspomnienie pochodzi z wieku ok 2 lat i zostało potwierdzone przez rodziców jako prawdziwe.

Jednak istnieją przesłanki (sny, świadome wrażenie), że moja pamięć sięga dalej, ponieważ do wieku ok 1,7 roku (urywki), a co najciekawsze: mam wspomnienie, które swoją treścią pasuje wyłącznie do chwili narodzin. Jest ono na tyle dokładne, że pamiętam szczegóły, o których nikt nigdy mi nie opowiadał i jest ono dość zbieżne ze wspomnieniami matki.

I teraz pytanie: Czy możliwe jest pamiętanie chwili własnego urodzenia?
Czy możliwe są tak odległe wspomnienia (wiek 2 lata)? I jak daleko jest w stanie sięgnąć ludzka pamięć?

Od pewnego czasu mam wrażenie, że mogę mieć w sobie wspomnienia jeszcze sprzed narodzin, ale trochę boję się takiej tezy i zastanawiam się czy to jest możliwe?

Offline Zobacz profil  

PostNapisane: 18 lis 2012, o 00:38 
Senior

Pochwały: 58
Nie wiem jak to jest, nie jestem w temacie ale poruszyłeś coś we mnie żeby poszukać poczytać i podyskutować na ten temat.

Dla czego ?

Ma takowe wspomnienia tez ale nigdy, o tym nie myślałem potwierdzone również przez moja mamę.
Wspomnienia z dzieciństwa +- jako 8 miesięczne dziecko.

Wybór należy do Ciebie, Ty wiesz najlepiej co czyni Cie szczęśliwym.

Offline Zobacz profil  

PostNapisane: 23 gru 2012, o 15:53 
To mogą być fałszywe wspomnienia - efekt uboczny działania mechanizmów naszej pamięci (wyprodukowane np: wtedy, kiedy już nasza pamięć funkcjonowała a ktoś nam o czymś opowiadał - wyobrażoną sytuację mamy "zapisaną" jako przeżytą, realną).

PostNapisane: 5 sty 2013, o 18:27